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High Level Gebäude

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Siehe auch [MECH:Gebäudebau] und [REF:Gebäude].


Nebula Plant
Nebula Plant

Energy:50   Metal:50  

Req. Exp.: 5,000  


Upkeep
Food:2   Water:2   Exotic Matter:3  

Production
Energy:35   Nebula Gas:4
Droid Assembly Complex
Droid Assembly
Complex

Energy:70   Metal:40  
Electronics:55  

Req. Exp.: 10,000  


Upkeep
Food:1   Water:1
Energy:3   Radioactive Cells:3
Robots:2  

Production
Droid Modules:1


Mit zwei riesigen sich rotierenden Kollektorarmen saugt diese Anlage Nebelgas auf und vermischt es unter extremen Druckverhältnissen mit exotischer Materie. Die daraus resultierende Reaktion erzeugt Unmengen an Energie, die aus herkömmlicher Materie selbst mit 100% Wirkungsgrad nicht zu erhalten wären. Als Nebenprodukt bleibt Nebelgas übrig.





The Droid Assembly Complex builds the most important component of powerful defense systems - droid modules. Robots are modified here, programmed with highly sophisticated AI algorithms and converted to radioactive cell power systems. In times of conflict droid modules are in high demand and a Droid Assembly Complex can be a very lucrative business.




Handweapons Factory
Handweapons
Factory

Energy:70   Metal:70  
Electronics:20  

Req. Exp.: 5,000  


Upkeep
Food:1   Water:1
Energy:2   Heavy Plastics:3
Electronics:3   Optical Components:3

Production
Hand Weapons:2  
Robot Factory
Robot
Factory

Energy:65   Metal:80  
Electronics:15  

Req. Exp.: 5,000  


Upkeep
Food:2   Water:2
Energy:2   Metal:1
Electronics:4   Optical Components:2

Production
Robots:3  

Von vielen als "moderne Kunstwerke" bezeichnet entstehen in diesen imposanten Raumschlössern Handfeuerwaffen. Nur wenige können sich so ein industrielles Statussymbol leisten.





Nein, das ist kein Mond, sondern eine Roboterfabrik! Neben den komplett automatisierten Produktionsprozessen ist die atmende Belegschaft allein für die Aufsicht und Bewachung der entstehenden Produkte verantwortlich. Man denke nur an die Volksweisheit "Robotern trauen die Roboter bauen kann Dir das Leben versauen!"..




Military Outpost
Military
Outpost

Energy:70   Metal:60  
Hand Weapons:15  

Req. Exp.: 10,000  


Upkeep
Energy:5*  
Fuel:5*  
Radioactive Cells:0*  
Trade Outpost
Trade
Outpost

Energy:40   Metal:120  

Req. Exp.:
10,000  


 
 

Diese ausgedehnte Konstruktion wird gebaut um Einflussgebiete militärisch abzugrenzen. Benutzt wird sie hauptsächlich von Allianzen zum Schutz von Sektoren vor Feinden oder um Wegzoll von vorbeifliegenden Schiffen zu kassieren.


* Der Unterhalt richtet sich nach der Surveillance Grid Strength, die vom Besitzer eingestellt wurde. [MECH:Military Outposts]




Handelsaußenposten sind selbstversorgende Module mit ausgedehnten Frachtkapazitäten und Lebenserhaltungssystemen. Sie ermöglichen freien Handel und können in abgelegenen Gegenden des Universums zu Sternenbasen aufgerüstet werden.



Drug Station
Drug Station

Energy:60   Metal:60  
Slaves:15  

Req. Exp.: 5,000  


Upkeep
Food:3   Water:3
Energy:1   Slaves:4/3*
Exotic Matter:3  

Production
Drugs:1  
Dark Dome
Dark Dome

Energy:60   Metal:50  
Robots:20  

Req. Exp.: 5,000  


Upkeep
Energy:1   Slaves:3/2*

Production
Human Intestines Skaari Limbs Keldon Brains Rashkir Bones**:12  
Bio-waste:4

Vielleicht noch unmenschlicher als Sklavencamps wird hier an der Weiterentwicklung und Produktion von immer stärkeren Drogen "geforscht". Durch alleinige Arbeit von Sklaven (vor allem als Versuchskaninchen) werden in diesen Drogenstationen die dunkelsten Verbrechen im Universum begangen. Angeblich ist nur sehr wenigen die Flucht von diesen verbotenen Stationen gelungen; ihre vertrockneten Leichen wurden später in den entlegensten Orten des Wüstenplaneten Zirr gefunden.


* Shadow Syndicate Mitglieder genießen den Vorteil von ihrer Organisation automatisch mit Sklaven versorgt zu werden. Deshalb haben sie einen Sklaven weniger als Basis-Upkeep.





Niemand weiß was genau in diesen seltenen vollautomatisierten High-Tech Gebäuden vor sich geht, aber durchgesickerte Polizeireporte sprechen angeblich von diesem: Sklaven gehen hinein, Körperteile kommen heraus.

Manchmal ist dieses Universum ein furchterregender Ort.


* Shadow Syndicate Mitglieder genießen den Vorteil von ihrer Organisation automatisch mit Sklaven versorgt zu werden. Deshalb haben sie einen Sklaven weniger als Basis-Upkeep.

** Produkttyp stimmt mit dem überein der in den Black Markets derselben Region erzeugt wird.




Leech Nursery
Leech Nursery

Energy:60   Metal:35  
Electronics:60  

Req. Exp.: 10,000  


Upkeep
Food:2   Water:10
Energy:6   Radioactive Cells:6
Nutrient Clods:40  

Production
Leech Baby:1   Bio-waste:3
Battleweapons Factory
Battleweapons
Factory

Energy:60   Metal:60  
Electronics:30  

Req. Exp.: 5,000  


Upkeep
Food:1   Water:1
Energy:2   Metal:3
Electronics:3   Optical Components:4

Production
Battleweapon Parts:2  

The space leech in its natural habitat is rare and difficult to capture, so the Leech Nursery was developed to meet the demand for young leeches. Here adult leeches hollow out nutrient clods and deposit eggs inside; the nutrient clod provides sustenance to the developing eggs and newly hatched leeches. When the nutrient clod is nearly consumed the young leeches are placed in cryogenic transport capsules and are ready for sale.





Battleweapons Factories produce integral components of both ship and starbase weapons. Without them shipyards are unable to complete ship weapon systems, and starbase defenses would be virtually nonexistent. As pilots are constantly changing or upgrading ships, a Battleweapons Factory should provide a steady income.




Alliance Command Station
Alliance
Command
Station

Energy:60   Metal:50  
Radioactive Cells:25  

Req. Exp.: 10,000  


Upkeep
Energy:6  
Radioactive Cells:2  
Stim Chip Mill
Stim Chip
Mill

Energy:60   Metal:70  
Electronics:25  

Req. Exp.: 10,000  


Upkeep
Food:3   Water:3
Electronics:2   Exotic Matter:2
Neural Tissue:44/38/32***

Production
Stim Chip:2   or
Capri Stim/Crimson Stim/Amber Stim:2****

Keeping track of buildings over one system is not very hard, but with holdings all over a cluster it can become a nightmare. This automated station monitors activities near all buildings owned by an alliance, and relays alert messages if any assets were to come under attack. This not only allows quick retaliation against raiders and pirates, it also warns an alliance of much more dangerous massive attacks.



With its impressive spiro-dome(TM) architecture built to self-sustain its energy budget, the stim chip mill embodies the workings of a modern, clean society. Here neural tissue is intergrown with traces of exotic matter on an ordinary chip in a special procedure which had to be developed most arduously over decades. The result is the well-known drug-alternative, the stim chip, accepted universe-wide for its quality and purity.


*** Due to the sterile environment in low and medium crime rate clusters and the resulting high quality of neural tissue, upkeep of stim chip mills in such clusters is reduced by 6 (medium) / 12 (low) tons of neural tissue.

**** For every 20 of these refined stims produced the stim chip mill additionally requires:
Capri Stim For Capri Stims: Blue Sapphire: 2 Ruby: 1 Golden Beryl: 1
Crimson Stim For Crimson Stims: Blue Sapphire: 1 Ruby: 4 Golden Beryl: 1
Amber Stim For Amber Stims: Blue Sapphire: 1 Ruby: 1 Golden Beryl: 3





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Last modification on this page: 2015-12-17

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